Zmęczenie to plaga tych czasów. Większości ludzi nic się nie chce, mimo, że nie ma ku temu żadnych powodów. Najlepiej spali by całą dobę i wcale nie wychodzili z domu. Szczególnie ta tendencja nasila się w okresie jesienno-zimowym, który zbliża się wielkimi krokami. To właśnie wtedy wiele osób stwierdza u siebie depresję i całkowity brak motywacji do życia. 

Tymczasem powody takiego stanu rzeczy mogą leżeć w podstawach naszego stylu życia. Nie jesteśmy robotami i potrzebujemy odpowiedniej ilości snu, pożywienia oraz aktywności fizycznej. Najczęstsze osiem powodów przez które ciągle jesteś zmęczony, przedstawia się następująco:

1. Jesz za dużo węglowodanów rafinowanych

Węglowodany rafinowane to nic innego, jak przetworzona żywność bogata w cukry proste. Tego typu węgli powinniśmy unikać i ewentualnie pozwalać sobie na nie tylko od czasu do czasu. Dla niektórych niestety jest to główny składnik codziennej diety.

Tego typu węglowodany mają zły wpływ na poziom cukru we krwi, przez co możemy odczuwać duże zmęczenie. Powinno się wybierać taki rodzaj pożywienia, który nie powoduje skoków poziomu cukru we krwi. Jeśli więc spożywasz dużo słodyczy, mąki, białego cukru albo pieczywa, to postaraj się zmienić swoje nawyki i obserwuj różnicę.

2. Prowadzisz siedzący tryb życia

Ciągła praca przy komputerze lub zwykłe siedzenie za biurkiem i podpisywanie różnych papierów potrafi… wykończyć. Jeśli jesteś jedną z osób, które prowadzą siedzący tryb życia, bo są do tego zmuszone (lub nie), to powinieneś dodatkowo zacząć uprawiać sport.

Sport to absolutna podstawa szczęśliwego życia. Znajdą się oczywiście Janusze z piwami w ręku, którzy zapewnią wszystkich, że sportu nie potrzebują i mają się dobrze. Aktywność fizyczna poprawia krążenie krwi i wytwarza endorfiny, które sprawiają, że za każdym razem wracasz z siłowni z bananem na twarzy. Dodatkowo udowodniono, że ludzie regularnie uprawiający sport są pewniejsi siebie i częściej odnoszą sukcesy.

3. Nie śpisz wystarczająco dużo

Jeden z najczęstszych powodów. Sam najlepiej wiesz ile snu potrzebuje twój organizm. Mój potrzebuje prawie ponad 9 godzin snu, aby czuć się wyspanym. W zależności od trybu życia jaki prowadzisz, będziesz potrzebował innej ilości.

Żeby było jasne – zadbaj o jak najwyższą jakość snu. Zasłoń okna, wycisz telefon, powyłączaj wszelkiego rodzaju światełka, albo głośno chodzące zegary.

4. Jesz produkty, których twój organizm nie lubi

Jeśli masz na przykład uczulenie na laktozę, to przestań chlać mleko bez opamiętania. Musisz zobaczyć jak twój organizm reaguje na różne produkty. Potem po prostu eliminuj te, po których źle się czujesz.

Dla przykładu mój organizm nie przepada za płatkami na mleku. Pomijam już fakt, że nie jest to najlepszy pomysł na posiłek, a już na pewno na śniadanie, jak to informują nas geniusze z reklam telewizyjnych płatków Nesquik.

5. Spożywasz za mało kalorii

Mam tak, że gdy nie zjem śniadania, to jest mi słabo i ledwo snuję się na nogach. Śniadanie to absolutna podstawa i nie powinno się bez niego wychodzić z domu. Powinno też być posiłkiem, w którym dostarczymy organizmowi dużej ilości kalorii.

Podobnie sprawa ma się z całym dniem. Oblicz zapotrzebowanie kaloryczne, a potem staraj się jeść tyle ile potrzebuje twój organizm. Jeśli nie lubisz jeść dużych posiłków, rozdziel je na mniejsze i bardziej różnorodne.

6. Śpisz o złej porze

Spanie podczas dnia nie jest najlepszym pomysłem. Oczywiście niektóre osoby są do tego zmuszone z powodu pracy na nocnej zmianie. Jeśli jednak nie musisz, to staraj się spać w nocy. Nawet jeśli jesteś nocnym markiem, kładź się do łóżka o dwie godziny wcześniej niż zwykle.

Podczas dnia panuje większy hałas, a światło słoneczne przesyła do twojego mózgu informację, że należy już wstawać. Utrzymując naturalny rytm, będziesz dużo bardziej rześki i wypoczęty.

7. Nie dostarczasz organizmowi wystarczająco dużo protein

Konsumowanie niezbędnej ilości protein jest ważne dla utrzymania odpowiedniego metabolizmu i uniknięcia uczucia zmęczenia. Zacznij spożywać bogate w białko śniadania w skład którego wejdą: drób, wołowina, jajka, ryby lub dziczyzna.

8. Pijesz za mało wody

Pierwszym sygnałem nieodpowiedniego nawodnienia jest suchość w gardle i wysuszone usta. Zaobserwuj jak twój organizm zachowuje się po intensywnym wysiłku fizycznym. Prawie natychmiast po kilkukilometrowym intensywnym biegu, sięgasz po butelkę z wodą.

Jednak pić powinieneś nawet wtedy, kiedy nie masz za sobą aktywności fizycznej. Organizm traci wodę z organizmu przez cały czas, nawet gdy siedzisz przy komputerze. Odpowiednie nawodnienie to klucz, jeśli chcesz zachować energię i sprawność umysłu.

*

Stosuj się do powyższych zasad przez tydzień, a potem daj mi znać w komentarzu co się zmieniło. Dopiero, gdy nie odczujesz różnicy, możesz zacząć podejrzewać depresję i szukać świetnych psychologów.

Uruchomiłem newsletter. Jeśli korzystasz z bloga na laptopie/komputerze – znajdziesz go po prawej stronie. Jeśli korzystasz ze smartfona, przesuwaj ekran w dół. Wpisz swój e-mail i potwierdź subskrypcję. Będziesz otrzymywał informacje o nowych tekstach bezpośrednio na email. 


brak

brak

Korzyści bycia Patronem

polub fanpage

obserwuj na Instagramie