Jak zbudować sylwetkę Ryana Goslinga – Crazy Stupid Love (2011)
Rate this post

Dlaczego wielu facetów chce mieć sylwetkę jak Ryan Gosling? Oczywiście z bardzo próżnych, aczkolwiek jednocześnie ambitnych pobudek – mało która kobieta oprze się takiej sylwetce, według ankiet, badań i wyliczeń amerykańskich naukowców (tak, tych amerykańskich) jest to najbardziej pożądana przez panie sylwetka. Trudno mi się z tym nie zgodzić, moim zdaniem, właśnie sylwetki w stylu Ryana są po prostu najlepsze.

Powodem tego jest:

– proporcjonalność sylwetki,
– sylwetka nie ujmuje nam sprawności,
– sylwetka poprawia nasze wyniki sportowe i wydolnościowe,
– sylwetka jest estetyczna,
– nie trzeba ogromnych nakładów czasowych, by ją osiągnąć, przy czym potrzeba ogromnego wysiłku, nie tylko treningowego (dieta i cardio).

Jak wiemy budowanie sylwetki to zabawa bez przelewek. Tu nie ma łatwych dróg.

W filmie „Crazy, Stupid, Love” – jednym z moich ulubionych filmów (niektórzy przeżyli teraz szok, bo to komedia romantyczna, jedna z niewielu godnych polecenia, film lekki, przyjemny, pokazujący transformację jednego z bohaterów, świetne role Ryana i Emmy, Gosling w sumie nie musiałby się nawet odzywać), Ryan ma dokładnie taką sylwetkę, o jakiej tutaj mowa. Przy wzroście 1,84 m, RG ważył tam około 80 kilogramów. Proporcje wyważone prawie idealnie, Cristiano Ronaldo również oscyluje w podobnych wartościach.

Jak widać, Ryan Gosling nie jest jakimś bardzo umięśnionym mężczyzną, ale to nie tutaj tkwi cała zagadka fenomenu tej sylwetki. Wszystko rozgrywa się o procent tłuszczu w ciele aktora, który jest na bardzo niskim poziomie. Dzięki temu nawet nie posiadając ogromnej muskulatury i tak będziemy wyglądali na „przypakowanych”, niski poziom tkanki tłuszczowej optycznie powiększa mięśnie. Dla mnie cała zabawa z siłownią właściwie kończy się na tego typu sylwetkach, nie za mocno przepakowanych, wyważonych i typowo sportowych. Jest to dla mnie osobisty ideał, do którego dążę.

Dla porównania wiele osób jest także zainteresowanych sylwetką Brada Pitta z filmu Fight Club. Tutaj sytuacja identyczna. Mięśnie Brada w 1999 roku podczas kręcenia filmu były nie oszukujmy się – średnie. Jednak wszystko zmienia ogromnie niski poziom tkanki tłuszczowej, czyli tzw. Body Fat. Przyznam, że widząc filmowego Tylera Durdena w bezrękawniku, sam chciałem wyglądać dokładnie tak samo. Teraz taką sylwetkę już osiągnąłem i stwierdzam, że jednak warto zrobić trochę więcej mięśnia, natomiast co kto lubi. Na sylwetce Pitta z Podziemnego Kręgu, skupimy się w oddzielnym wpisie.

Jak ćwiczył Ryan Gosling?

TRENING SIŁOWY

Cały trening składa się standardowo z trzech dni treningowych w tygodniu.

Poniedziałek (górne partie):
Wyciskanie sztangielek ławeczka skos: 3×8
Wiosłowanie na wyciągu poziomym: 3×8
Wyciskanie sztangi zza karku (stojąc/siedząc): 3×10-12
Podciąganie na drążku podchwytem: 3×10-12
Uginanie ramion ze sztangą: 3×12
Wyciskanie francuskie sztangi leżąc: 3×12

Środa (dolne partie):
Martwy ciąg: 3×5
Prostowanie nóg na maszynie siedząc: 3×10-12
Wykroki ze sztangielkami: 3×8-10
Wspięcia na palce stojąc: 5×10-20
Unoszenie nóg w zwisie na drążku: 3x do złamania

Piątek:
Trening poniedziałkowy. Analogicznie z kolejnym treningiem, który będzie środowym.

TRENING CARDIO

W zależności od tego, co chcemy osiągnąć, powinniśmy wdrożyć odpowiedni trening cardio.

Od siebie polecam niezastąpiony trening interwałowy, który pozwala jednocześnie spalać tłuszcz i budować masę mięśniową. Warto dodać, że trening HIIT, to jeden z najbardziej wykańczających treningów cardio, jaki istnieje, jeśli nie macie dobrej kondycji albo dopiero zaczynacie biegać – zacznijcie od czegoś lżejszego, kiedy już robicie HIIT, nie ma miejsca na odpoczynek, to jest prawdziwa wojna. Trening ten ma ogromną zaletę – jest stosunkowo krótki i daje świetne rezultaty. Trening ten polega na typowych dla interwałów zrywach – czyli biegu na maksimum swoich możliwości przez np. 30 sekund, po czym przechodzimy do wolniejszego tempa na określony czas.

Im dalej w las powinniśmy zmieniać proporcje treningu. Zaczynamy od 30 sekund maksymalnego tempa i 1 minuty truchtu, a potem stopniowo podkręcamy tempo i biegamy przez 1 minutę na maksymalnych obrotach i 30 sekund wolniej.

Jaką dietę prowadził Ryan Gosling?

Ryan Gosling nie uzyskał jednak swojego sześciopaku, zajadając codziennie lody z karmelową polewą. Dieta zawsze będzie stanowiła 70% sukcesu, jeżeli idzie o wymarzone sylwetki. To właśnie tutaj wykłada się większość ludzi, których trzymanie diety po prostu przerasta. Chcesz mieć ABS? Musisz zwracać uwagę na to, co jesz. W zależności od tego, czy obecnie masz nadwagę, czy np. niedowagę, powinieneś zrzucić tłuszcz, bądź zbudować trochę masy mięśniowej. Nie da się udzielić tutaj uniwersalnej porady, sam musisz stwierdzić, na jakim etapie jesteś.

Standardowo musisz obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne, a potem w zależności od celu, zrobić deficyt kaloryczny lub nadwyżkę.

Jak długo zajmuje zrobienie takiej sylwetki?

Nie można tego jednoznacznie stwierdzić. Budowanie sylwetki, to nie proces, który trwa tydzień. To długa i mozolna praca, na którą wielu nie ma wystarczającej siły woli i motywacji. Jeśli chcesz zrzucić trochę tłuszczu, musisz podkręcić cardio, jeśli chcesz zbudować trochę mięśni, musisz dużo jeść i mocno pracować z ciężarami. Budowanie mięśni, to dosyć długi proces, łatwiej zrzucić nieco zbędnych kilogramów tłuszczu, niż zbudować kilka kilogramów suchej masy mięśniowej.

*

Jest początek marca. Również i ja jestem teraz w okresie podkręcania swojej sylwetki i założyłem, że potrwa to do końca kwietnia, a potem rozpocznie się proces, który osobiście ja lubię najbardziej – rzeźbienia mięśni, zdecydowanie lepiej czuję się na bieżni, na boisku czy na kortach, niż na siłowni machając ciężarami, jednak nie ma to znaczenia, żeby osiągnąć jakikolwiek cel, trzeba się poświęcić. Jeśli chcesz mieć sylwetkę jak z Photoshopa i z łatwością unosić dziewczyny podczas Dirty Dancing – nie masz wyboru stary.

——————————————–

+ kliknij lubię to i bądź na bieżąco: fanpage
+ obserwuj mnie na Instagramie: david_durden_
Oceń tekst klikając na gwiazdki (od 1 do 5)

[wdi_feed id=”1″]

brak

brak

brak