Data publikacji: 5 lutego 2019
Data aktualizacji: 6 lutego 2019

Jakiś czas temu Gillette wypuściło reklamę, która zrobiła ogromną furorę – niestety nie w tym pozytywnym znaczeniu. Reklama marki spotkała się z ogromną falą krytyki internautów – głównie mężczyzn, ale nie zabrakło również głosów oburzonych kobiet, które potępiły takie działania. Gdy Gillette zorientowało się, że ich film został zjechany z góry na dół, postanowiło… kupić łapki w górę przy filmiku na YouTube i zacząć usuwać łapki w dół. Potem marka zaczęła usuwać komentarze negatywne. Podobnie stało się na Instagramie. W końcu Piers Morgan w Good Morning Britian rzucił maszynki Gillette na ziemię, a w sieci powstała cała masa filmików kontratakujących reklamę.

Reklama Gillette atakująca mężczyzn

Dlaczego reklama wzbudziła tak wielkie kontrowersje? Ponieważ była do granic absurdalna i atakowała mężczyzn, całkowicie manipulując przy tym faktami i utrwalając stereotypy. Jeśli nieświadomy widz zobaczyłby reklamę Gillette, dowiedziałby się, że przemoc ma jedną płeć – są nią oczywiście mężczyźni. Ponadto nieświadomy widz przyjął by także do wiadomości, że podchodzenie do kobiet na ulicy jest złe, a tak poza tym to mężczyźni są złem wcielonym tego świata. Co jednak jeszcze lepsze – w reklamie jako ci źli zostali głównie przedstawieni biali mężczyźni, a tymi dobrymi, którzy bronili innych byli panowie czarnoskórzy.

Gillette strzeliło sobie w kolano, a nawet w dwa i ludzie od marketingu powinni za to polecieć ze stołków (a raczej pani, która przygotowała tę reklamę – Kim Gehrig – australijska feministka). Jednak w rzeczywistości reklama Gillette nie ma tutaj większego znaczenia. W mediach od dawna robi się wszystko, aby skłócić obie płcie. Nienawiść jest podsycana na każdym kroku.

YouTube video

Wojna płci i pierwsze negatywne skutki

Społeczeństwo jest bardzo skażone propagandą. Ostatnio Sasha DayGame przeprowadzał wywiady w Anglii. Pytał kobiety, w czym są lepsze od mężczyzn, a gdy odpowiedziały – pytał, w czym lepsi są mężczyźni. Analogiczne pytania zadawał mężczyznom. Co się stało? Kobiety bez zająknięcia były w stanie odpowiedzieć, w czym są lepsze od mężczyzn (mimo że z wieloma odpowiedziami można bardzo polemizować np. podejmowanie decyzji) natomiast w pytaniu, w czym są lepsi mężczyźni… no niestety, kobiety wydawały z siebie tylko „yyyy”. To nie wszystko. Mężczyźni pytani, w czym kobiety są od nich lepsze, również nie mieli problemu z odpowiedziami. Jednak gdy zostali zapytani, w czym oni są lepsi od kobiet – bali się odpowiedzieć na to pytanie.

Tymczasem nie wiem jak ty, ale ja nie miałbym problemu we wskazaniu cech, w których kobiety są lepsze, a w których dominują mężczyźni (uśredniając rzecz jasna). Bo co w tym strasznego? Fakty są takie, że się różnimy. Fizycznie i psychicznie. Mamy biologicznie uwarunkowane pewne cechy ze względu na płeć. I wszystko byłoby okej, gdyby nie działania mediów i małych środowisk, które chcą mówić w imieniu całej populacji kobiet lub mężczyzn. Kobietom wmawia się obecnie na każdym kroku, że nie mogą być kobietami, muszą być jak mężczyźni – większość kobiet wolałaby pozostać kobietami, ale presja jest tak duża, że starają się podążać za tym nurtem. Nic dobrego z tego nie wynika.

Gillette: Imperium kontratakuje

Aby to pojąć, trzeba zrozumieć, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni są okej. Kobiety są lepsze w takich zawodach i czynnościach (oczywiście z reguły, uśredniając, zdarzają się wyjątki), a mężczyźni w takich i innych. Niestety obecnie media starają się dosłownie na każdym kroku wzniecać wojnę płci. Reklama Gillette jest tego świetnym przykładem. Bardzo szybko stworzono robocze reklamy kontratakujące, które zamiast toksycznej męskości, ukazywały toksyczną kobiecość. Doszło więc do odbicia piłeczki, co moim zdaniem jest celem wielu środowisk – namieszać, skłócić i sprawić, by wszyscy zaczęli się nienawidzić. Mizoandria i mizoginizm to nie jest nic dobrego. 

Gillette mimo iż zyskało chwilowy rozgłos w mojej opinii bardzo straciło na tej kampanii. Wielu mężczyzn już zrezygnowało z maszynek Gillette, a żartu dodaje fakt, iż maszynki Gillette dla kobiet… są droższe od tych dla mężczyzn. Świat pełen absurdów.

Reklama Gillette z końca lat 80.

Na podsumowanie hipokryzji naszych czasów i tego, że manipulacji nie ma końca, zobacz reklamę Gillette dla mężczyzn z lat 80. XX wieku. Zobacz całą reklamę, trwa tylko minutę, potem kontynuuj czytanie.

YouTube video

Zauważ, jak wiele pozytywnych emocji budzi ta reklama. Propaguje tradycję i miłość ojca do swoich dzieci. Co najważniejsze – przedstawia małżeństwo, kobietę i mężczyznę razem w jednej drużynie (obecnie niemal nie do pomyślenia, przecież wszyscy są tacy super niezależni – po co mi kobieta? Po co mi facet?). Namawia również do dbania o swoją kondycję, muskulaturę – siła i sukces finansowy to powód do dumy dla każdego mężczyzny.

A teraz spójrz na reklamę Gillette z roku 2019. I ty się dziwisz, że mężczyźni są zniewieściali? A jak ma być inaczej, skoro coraz częściej ojców brak, synowie są wychowywani przez samotne matki i oglądają takie głupie reklamy w telewizji? A jak myślisz, czego chcą kobiety? Mężczyzn z reklamy z 2019 czy tej starszej? Oczywiście pod wpływem presji powiedzą, że tych z 2019 – dokładnie tak jak przy wywiadach przeprowadzanych przez Sashę, które podlinkowałem wyżej. Jednak wszyscy dobrze wiemy, że kobiety tęsknią za „prawdziwymi facetami” (i tutaj nie mam na myśli mężczyzn agresywnych i molestujących kobiety). Nie ma sensu udawać, że jest inaczej. Logika swoje, biologia swoje.

Podsumowanie

Kilka słów dla mężczyzn w ramach podsumowania tego co się dzieje.

Bycie mężczyzną w tych czasach jest czasami sprowadzane automatycznie do bycia złem wcielonym. Nie podchodź do kobiet, nie wychylaj się, nie rywalizuj i najlepiej bądź grzeczny, słuchając przy tym wszystkich, tylko nie siebie. Tymczasem paradoksalnie najlepszym co możesz zrobić, jest zrobić odwrotnie. Podchodź do kobiet – dajesz sobie szansę na poznanie wspaniałej osoby. Wychylaj się i ryzykuj, bo tak osiąga się w życiu sukces. Rywalizuj – w zdrowej rywalizacji nie ma nic złego, taka rywalizacja może zaprowadzić cię bardzo daleko. Nie bądź grzeczny tylko dlatego, że ktoś ci tak kazał – jeśli sytuacja tego wymaga, rzuć komuś kilka niemiłych słów na opamiętanie. Nie słuchaj kobiet, kolegów czy reklam w TV, słuchaj siebie – ze świetną kobietą możesz osiągnąć wiele, ale nawet najlepsza kobieta nie wie, czego chcesz od życia.

Jeśli będziemy podlegać pod ten groteskowy medialny przekaz, to za jakiś czas nastąpi katastrofa. Gdy docierają do nas absurdy poprawności politycznej, najlepiej uśmiechnąć się z politowaniem, pokazać im środkowy palec i dalej robić swoje.

Jeśli zaciekawił cię dzisiejszy wpis, już wkrótce premiera Alpha Male. Znajdziesz tam bardzo wiele przydatnych dla mężczyzny treści.